2 Ekim 2012 Salı

Chopstick ile ponpon ayırma



 
İşte gereklimalzemeler
1 adet eğitim chopstick 
10 adet pon pon
1 adet boya paleti
Parmaklarda durduğu yerde durmuyor
İşte buda oldu
Montessori günlük yaşam başlığı altında yaptığımız aktivitelerden biride çubuk ile ponpon ayırmak oldu.   Ben bu aktivitelerle Irmak'ın pek ilgileneceğini düşünmemiştim açıkçası. Ama enteresan biçimde en huysuz olduğu anda bile böyle birşey yapacağımızı söylediğimde hemen masasına oturuyor.
Bu aktivite küçük kas motor gelişimi için güzel bir uygulama. Tatile gittiğimizde noodle barda yemek yerken çubuk kullanmamız Irmak'ın çok ilgisini çekmişti. Bu yüzden bende Esra teyzesine Kore'ye gittiğinde eğitim çubuğu siparişi vermiştim. (internetten de satınalmak mümkün (training chopstick), yada aynı alıştırmayı şeker maşasıyla da yapabilirsiniz). Sağolsun Esra Teyze yanında ponpon ve boya paleti alarak tam bir set oluşturmuş. Paletteki çukur sayısı kadar ponponu paletin ortasına koyup çubuk ile yandaki çukurlara doldurmasını istedim. Çabası görmeye değerdi doğrusu, bir tane alıyor, parmakları çubuğun deliklerinden çıkıyor, tekrar takmaya uğraşıyor. Çubuğu açamıyor alttan eliyle tutup açıyor, yine parmaklarından çıkıyor, 'Anne sen bana göster' diyor. Ama sonunda hepsini paletteki yerlerine koymayı başardı. Bu aktivite 2 yaşındaki ve daha büyük çocuklar için uygundur.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder