11 Ekim 2012 Perşembe

Orman Turu ( Forest Walk)

Şehir çocuğu olarak Irmak doğayla pek içiçe bulunamıyor. Evet belki site içinde yaşıyoruz, evimizin önü çimenlik, balkonda çiçeklerimiz var ama bu doğa bizim küçüklüğümüzdeki gibi değil, sonradan yapılmış yapay bir ortam. Ben Irmak' ında belli bir doğa bilgisine sahip büyümesini istiyorum, en azından hangi yaprağın hangi ağaca ait olduğunu, hangi meyvenin ağacının neye benzediğini bilsin istiyorum. Bunun için bazı Montessori panoları var ama bunlar bizim ülkemizle nekadar bağdaşıyordur bilemiyorum. Bende en iyisi Irmak'a küçük bir koleksiyon yapmak olur diye düşünüyorum.
Pazar günü ormanda kahvaltı ve küçük bir yürüyüş yaptık. Irmak ilk defa meşe palamudu ile karşılaştı, fındık zannedip yemeye çalıştı. Bunun palamut olduğunu sincapların palamutu sevdiğini ona açıkladık. 'Irmak tındık yer, tindap mese pamutu yer' diyerek konuyu kavradığını bize anlattı : ) Ormandan bol miktarda kozalak topladık, kozalak boyamak Irmak'ın hobileri arasında. Bunun yanında sopalar, sarmaşık yaprakları, meşe palamudu yaprakları, çalılar topladık. Daha sonra bunları aktivitelerimizde kullanabiliriz diye düşünüyorum. Birde dediğim gibi yapraklardan oluşan bir ev yapımı Montessori doğa panosu yapmak istiyorum.

We live in a industrial city covered with factories all around. Nature is so beatiful if you move about 30km but we don't always get the chance. I do like Irmak to get some knowledge about nature. This is why we took her to a forest walk on sunday. There were many oak trees and pine trees in the forest. She know the pine trees and love pine cones (especially painting them), but seen the oak tree first time she thought the acorns are nuts. We explain her acorns and nuts are different, acorns are not tasty and they are for squirrel.We collect may things leaves, sticks, acorn, pine cones, bushes, ivy from the forest. I have a plan to make my own Montessori nature boards with my collection.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder